14 Şubat 2008 Perşembe

Dokunduğu yıldız oluyor


Beren Saat,Bülent İnal, Tuğba Büyüküstün, Begüm Birgören,Cansel Elçin... Hepsinin ortak özelliği; yönetmen, yapımcı, proje tasarımcısı Tomris Giritlioğlu tarafından keşfedilmeleri. Giritlioğlu'nun, atv için çektiği Kara Yılan'da sihirli değneğini dokunduracağı yeni yıldız adayları ise Ezgi Çelik ve Elvin Aydoğdu..

Kurşun Yarası, Çemberimde Gül Oya, Kırık Kanatlar ve Hatırla Sevgili'yle dönem dizilerini hayatımıza sokan yönetmen, yapımcı ve proje tasarımcısı Tomris Giritlioğlu'nun bir özelliği de dokunduğunu şöhret yapması. Yaptığı dizilere seçtiği isimler, bir yıl içinde herkesin peşinden koştuğu bir yıldız oluyor. Cansel Elçin, Beren Saat, Bülent İnal, Tuğba Büyüküstün ve Begüm Birgören hep Tomris Giritlioğlu'nun keşfettiği ve önemli roller vererek parlattığı isimler. Giritlioğlu, bugünlerde, atv için yeni bir dönem dizi çekiyor: Kara Yılan. Usta yapımcı, bu dizide de yeni yıldızlar doğacağının ipucunu veriyor.

* Bu sezon hangi projelerde imzanızı göreceğiz?

Bu yıl atv'nin yapımcılığında hazırladığımız, Sis Yapım ve benim proje tasarımını yaptığımız çok önemli bir proje var: 'Kara Yılan'. Yine bir dönem dizisi. Bir de başka bir kanal için, kendi memleketim olan Antakya'da bir dizi çekiyoruz.
SEYİRCİ KARAKTERİ DEĞİŞTİ

* Siz dönem dizilerini seyirciyle tanıştıran kişisiniz. Dönem film ve dizilerine ilginiz nereden kaynaklanıyor?

Dönem dizilerini daha önce sadece TRT yapıyordu. Ben TRT kökenli bir yönetmenim, TRT benim için bir okul oldu. İlk dönem dizisi olan ve yine atv'de yayınlanan 'Kurşun Yarası'nın proje tasarımını yapmıştım, ilk kez bir özel kanal için çok uzun soluklu bir dizi hazırlamıştık. Çok büyük ilgi görmüştü. 'Kurşun Yarası' olmasaydı, arkasından gelen dönem dizilerini yapmam mümkün olmayabilirdi. Kurşun Yarası'nın başarısı diğerlerini hazırladı.

* Türk halkı da çok sevdi dönem dizilerini. Seyircinin ilgisini neye bağlıyorsunuz?

Çünkü toplum değiştikçe seyirci karakteri de değişiyor ve kendi tarihiyle, insanıyla yüzleşmekten hoşlanıyor, daha değişik bir tat alıyor. Tabii öğretici ve geçmişi hatırlatıcı olma durumu da var dönem dizilerinin. Birbirine çok benzeyen diziler arasında, dönem dizileri biraz sıyrılıyor gibi geliyor bana. Ben de tarihi güncelleştirmeyi seviyorum ve bugüne göndermelerle geçmişi anlatmaya çalışıyorum.

RİSK GÜZELDİR

* Dönem dizisi çekerken taraf olmamak gibi bir endişeniz oluyor mu? Örneğin 'Hatırla Sevgili'de sağ sol çatışmalarını anlatırken objektif kalmayı başarabiliyor musunuz sizce?

'Hatırla Sevgili' iki seyirci grubuyla da bağ kurabildi. Muhafazakar seyirci de, soldaki birçok seyirci de sevdi diziyi, çünkü bizim tarafsız kalabilmek için olağanüstü bir çaba harcadığımızı hissetti bence. Biz 'Hatırla Sevgili'de ilk kez geniş bir danışman kadrosuyla çalışma imkanı bulduk. O danışmanların her bölüm için gönderdiği raporlar da bu tarafsızlığımızı korumamıza yardımcı oluyor. Ben seyircinin şunu bilmesini istiyorum ki; 'Hatırla Sevgili' son derece art niyetsiz, dürüst ve samimi bir şekilde ekrana getiriliyor.

* Siz tarihe meraklısınız galiba...

Aslında siyasete meraklıyım gençliğimden beri. Ve filmlerimdeki özü, dizilerde devam ettirmeye çalışıyorum. Evet, biraz riskli işler yapıyorum ama risk her zaman güzeldir. Bu duygu bazen yenilgiyle sonuçlanabiliyor ama başarıyla yenilgi iç içe geçtiği zaman daha doğru işler yapabiliyorsunuz. Ben hayatta hep başarılı olmayı isteyen biri değilim. Yenilgi ne yapmamam gerektiğini öğretiyor bana.

ÇOK ÇALIŞIYORUM

* Yönetmenliğiniz, yapımcılığınız, proje tasarımcılığınızın yanı sıra cast seçiminizle de çok ünlüsünüz. Sizin için 'Şöhret Avcısı' diyorlar. Oyuncu seçiminizi neye göre yapıyorsunuz?
Bütün bu saydığınız sıfatlar içinde, kendimi gerçekten başarılı bulduğum yanım cast duygum. Onda yanılma payımı çok aza indirdim artık. Burada da sezgi ön plana çıkıyor. Ben bir projeyi tasarlamaya başladığım zaman, karakterin karşılığını bulamıyorsam mutlaka bir no name (ünlü olmayan kişi) arıyorum. O karakter bir yerlerde var diye düşünüyorum. Bir de çok çalışıyorum, Türkiye'deki bütün oyuncu gruplarını, hatta oyunculuk öğrencilerini takip etmeye çalışıyorum. Bu yönetmen duyarlılığı ve sezgisiyle birleşince de cast'ı yapmak kolaylaşıyor.

* Sizin sayenizde tanıdığımız oyuncular, gün gelip başka yapımcıların projelerinde yer almak için size 'Hoşçakal' dese kırgınlık hisseder misiniz?

Hayır, hissetmem. Belki bu soruyu dört yıl önce, yani piyasaya ilk girdiğimde sorsaydınız, böyle bir kırgınlık yaşayabilirim derdim. Ama şimdi yaşamam, çünkü artık şunu biliyorum; birini kaybederseniz, demek ki siz ona, o proje kadar yeterli ve düzeyli bir şey hazırlayamamışsınız demektir. Bugüne kadar böyle bir şey yaşamadım ama bundan sonra yaşayacak olursam, en ufak bir kırgınlık hissetmeyeceğimi onlar bilir.

EYVAH YA GİDERSE

* Ama aslında hayal kırıklığı yaşamak çok insani bir duygu değil mi?


Ben 'Ihlamurlar Altında'yı hazırlarken, Bülent İnal'a çok güçlü bir teklif gelmişti. Tabii içimden, 'Eyvah, ya giderse' diye bir duygu geçti. Ama ben hemen Bülent'e; 'Hikayeyi oku, görüş, ondan sonra karar ver' dedim. Benim öyle bir şöhretim varmış ama bu çok yanlış bir şey; ben hiçbir oyuncuyu baskıyla yanımda tutmadım ve tutmam. Başka teklifleri hiç okumadan, sadece benimle olmak için beni seçmeleri beni daha çok üzer.
EN BÜYÜK PROJE

* 'Kara Yılan'da hayatımıza sokacağınız, diğer bir deyimle sihirli değneğinizi değdireceğiniz kimler olacak?

'Kara Yılan' çok özel bir proje bizim için, çünkü çok zor bir proje. Prodüksiyon açısından şimdiye kadar Türkiye'de çekilen en büyük proje olacak diyebilirim. Çok iyi bir cast kurduk. Bu cast'ta hem tecrübeli, hem de ilk kez seyirciyle buluşturmaya amaçladığımız oyuncular var. Bunlardan Ezgi Çelik ve Elvin Aydoğdu öne çıkacak diye düşünüyorum.

* Peki yeni oyuncu adayları, sihirli değneğinizi onlara da değdirmeniz için peşinizden koşuyor mu?

Evet, çok büyük bir talep var, çok arayan oluyor, ben de zaman ayırmaya çalışıyorum.

Star olan oyuncu değil, projedir

* Beren Saat, Tuğba Büyüküstün ve Cansel Elçin'de yani parlattığınız tüm

oyuncularda sizi etkileyen neydi?

Benim için hepsi gerçekten saf oyunculuk taşıyan sanatçılar. Örneğin Cansel Elçin'i hangi karakterde oynatmanız gerektiğini bilmek, sonra onu yapacağınız projeye inandırmak çok önemli. Çünkü inandıkları zaman o karakteri ruhlarına katabiliyorlar. Bana hep 'Birçok star çıkardınız' diyorlar. Ben de 'Star projedir aslında' diyorum.
BEREN ÇOK AKILLI BİR KIZ

* Oyuncular, her rolde oynayabileceklerini söyler. Ama Beren Saat'in seksi bir kadını oynayamayacağı yazılıp çiziliyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Bu asla doğru değil. Bence Beren, her rolün altından kalkabilecek bir duygu ve zeka dünyasına sahip bir oyuncu. Bir kere oyunculuğu çok ciddiye alıyor. Bundan sonra çok daha iyi projelerde yer alacağına eminim. Çok da akıllı bir kız. Çok seksi bir rolde oynayabilir ve çok da başarılı olur. Bence hangi oyuncuyu hangi rolle buluşturacağınız çok önemli. İyi oyuncu her rolü iyi oynayabilir.

Daha Yorum Yapılmamış

Beren Saat: Fotoğraf ve Blog Sitesi©Bu blog Blogger.com tarafından hazırlanmıştır.

Sayfa Başı