14 Şubat 2008 Perşembe

Giritlioğlu Ağustos'ta 'motor' diyor


Söylemekte hiçbir sakınca görmüyorum, Tomris Giritlioğlu’nun “Salkım Hanım’ın Taneleri” filmi, benim en sevdiğim Türk filmdir. 1999’da Antalya’da en iyi film dahil beş Altın Portakal aldığı zaman yazdığım yazıda, “Evrensel ölçekte bir film. Sadece Türkiye’de değil, dünyanın herhangi bir ülkesinde çekilmiş olabilirdi” değerlendirmesini yapmıştım. Son dönemde, birincilik gene Salkım Hanım’da kalmak üzere, yanına Ezel Akay’ın ‘Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü?’ filmini ekledim.

Neyse, altı yıldır büyük merakla Giritlioğlu’nun yeni bir film; özellikle de Yılmaz Karakoyunlu’nun 50’li yılların Beyoğlu’nu ve 6-7 Eylül olaylarını konu alan ‘Güz Sancısı’ romanından çekmeyi planladığı film için ‘motor’ demesini bekliyorum.

Bu filme başlayacağı yolunda aldığım bir duyum üzerine Giritlioğlu’nu telefonla aradım. ‘Güz Sancısı’nı değil ama arada çekeceği, yani bu ağustosta ‘motor’ diyeceği çok ilginç başka bir filmin müjdesini aldım.

Filmin adı ‘Yabancı’. Başrolü ‘Ihlamurlar Altında’ dizisiyle büyük çıkış yapan Bülent İnal oynayacakmış. Senaryoyu Ayhan Sonyürek, kendi öyküsünden yazıyor.

“Kara mizah olacak” dediği filminin temasını, “17 yaşında bir genç, 12 Eylül’ün hemen öncesinde bir eylemde vurulup komaya giriyor. Bütün idealleriyle derin bir uykuya dalıyor. 20 yıl sonra 2000’de 37 yaşında, bambaşka bir dünyaya uyanıyor” diye özetledi Giritlioğlu.

“O saf, inançlı duygularıyla gözlerini açıyor, hastaneden çıkıyor ve bambaşka bir ülkeye adım atıyor. Hiç tanımadığı bir dünyayla karşılaşıyor. Çünkü Türkiye’de her şey değişmiştir. Cep telefonları, özel televizyon kanalları, şehirleşme ve en önemlisi saf ideolojilerin oportünizme dönüşmesi. 1980’den 2000’e kadar Türkiye’de olan bitenden habersiz; adeta başka bir ülkeye düşmüş gibidir. O artık bir yabancıdır.”

Bülent İnal dışında kadroyu şimdiden isimlendirmek istemedi ama “Çok geniş ve iyi bir kadrosu olacak” dedi.

Peki ‘Güz Sancısı’?

“Aralık hatta ocak ayına kalabilir. Net bir zaman vermek istemiyorum ama ‘Güz Sancısı’ benim çok uzun zamandır üstünde çalıştığım ve çok sevdiğim bir proje. Mutlaka bir yıl içinde çekeceğim. Dört yıldır dizilerle bu kadar boğuşmamın temel nedeni de ‘Güz Sancısı’nı çekebilme ideali içindi. Çok uğraştım. Ama bu büyük bir prodüksiyon ve ‘Salkım Hanım'ın Taneleri’ gibi çekmek istemiyorum. Gerçekten hayalimdekine yakın bir şey çekmek istiyorum. Bu nedenle de böyle bir erteleme oldu. ‘Yabancı’nın daha dar bir bütçeye ihtiyacı var ve çok sevdim ben bu hikâyeyi de. Onun için önce ‘Yabancı’yı çekiyorum. Sonra Güz Sancısı.”

“İnşallah sizi 2007’de iki filmle göreceğiz” diyorum.

“İnşallah” diyor.

03.04.06

Daha Yorum Yapılmamış

Beren Saat: Fotoğraf ve Blog Sitesi©Bu blog Blogger.com tarafından hazırlanmıştır.

Sayfa Başı